بخشی از مشکلات صنعت قیر کشور و راهکارهای پیشنهادی :
۱-از دست دادن بازارهای ترکیه ،گرجستان و بخشی از هند
۲-جایگزینی قیر عراق در بازارها
۳- عدم پرداخت مطالبات قیرسازان داخلی توسط وزارت راه و شهرسازی
۴-مدیریت عرضه vb توسط پالایشگاه ها و عدم دسترسی عادلانه به وکیوم باتوم

عضو هیات رئیسه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، بلوکه شدن دارایی شرکت‌های صادرکننده قیر و از دست دادن بازار‌های سنتی و وفادار را دو مشکل عمده این صنعت دانست.

آقای وحید شیخی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ با بیان این مطلب افزود: برای تداوم حیات صنعت قیر کشور آن چه اهمیت بسیار زیادی دارد این است که بازار‌های سنتی و وفادار را حفظ کنیم و بتوانیم همچنان با ثبات در آن بازار‌ها نقش آفرینی گذشته‌مان را داشته باشیم.
وی با بیان این که بلوکه شدن نقدینگی و دارایی شرکت‌ها مشکلات و معضلات عمده‌ای را برای آن‌ها ایجاد کرده است افزود: این مسئله صدمه بسیار زیادی به صنعت قیر کشور زده است که منتظر هستیم هر چه سریع‌تر این مسئله حل شود.
این فعال صنعت قیر در خصوص دلایل از دست دادن بازار‌های صادراتی در صنعت قیر گفت: بخشی از قیر عراق با نام قیر ایرانی در بازار‌های هدف فروخته می‌شود و بخش دیگری هم مستقیم در بازار‌ها ورود و جایگاه خود را پیدا کرده است.
وی افزایش هزینه‌های تولید قیر در ایران را یکی دیگر از دلایل از دست دادن بازار‌های صادراتی عنوان کرد و افزود: از طرفی مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به اندازه عرضه نمی‌شود که باعث ایجاد رقابت و افزایش قیمت شده است، از این رو متاسفانه نمی‌توانیم با رقبا در بازار‌های صادراتی رقابت کنیم و قیر دیگر کشور‌ها که حتی از نظر کیفیت پایین‌تر از قیر ایران است توانسته جایگاه ما را در بازار‌ها بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *